Kehidupan opisku yang terlampau...

Monday, February 05, 2007

Nukilan Hati Bekas Pekerja Opisku...

Selepas dua bulan meninggalkan opisku, tiba² hatiku terbuka untuk menulis dalam blog ini. Sebelum ini opisku seakan terlalu sinonim dalam hidupku. Siapa la yang tak seronok kerja kat situ kan? Kerja boleh masuk lambat, balik pun lambat. Tu kalau balik lambat la, tapi selalunya ramai yang chow awal…hehe
Tapi sekarang semua tu dah berakhir dalam hidup aku. Aku dah tak lagi bersama dengan opisku.Opis yang membawa sejuta kenangan dalam hidup aku. Sepanjang 2 tahun aku kat situ, terlalu banyak pahit dan juga manis yang berlaku. Yang pahitnya dah tentu aku akan cuba sedaya upaya utk lupakan. Tapi yang manisnya terlalu banyak dalam fikiran ku. Setiap saat detik2 manis bersama opisku sering berputar2 di kepala ku ini.
Disini aku akan titipkan setiap nama dan kenangan serta harapan untuk kalian tatapi ketika diri ini tidak lagi bersama anda semua di opisku…

Budi : Supervisorku. Seorang ketua yang komited dengan kerjanya.Tapi setiap nasihat yang datang dari dirimu sungguh menusuk kalbu.

Melur : Rakan praktikal ku yang terlalu baik. Dulu kalau nak ajak Melur keluar jalan2 mesti takut. Sebab takut Melur terjebak dengan aku yang ‘nakal’ ni. Akhirnya Melur tak terjebak jugak.Tapi yang pasti Melur sahabat yang baik. Pendengar yang setia. Seronok selalu dapat bercerita dengan Melur tau.

Nazar : One sensitive guy but a very good friend…hehe jangan mare ye. Aku tau kita ni suka bercerita².. Aku pun selalu je terlepas cakap dengan ko kan tapi ko pun ada gak terlepas cakap dengan aku kan…kira fair la kan…Anyway so nice to have a friend like you Nazar. I will never forget you!

Erik : Aku tak tau nape tapi dalam ramai² manusia kat opisku tu, bila ingat kat Erik je hati aku akan jadi sedih. Mungkin dalam ramai2 tu Erik adalah penumpang setiaku. Sejak mula-mula dia masuk dulu, aku la yang selalu amik dgn hantar dia balik. Then bila dalam kete lak, keje kitorg asyik bercakap ajer. Tak reti² letih langsung. So bila hari last aku kat opisku, Erik kasi lagu ‘HURT-Christina Aguilera’ kat aku, aku bebetul sedih giler, Erik ko bebetul member yang amat best lah!

Liza : You are my best fren in opisku! Liza lah manusia yang paling sabar dengan cerita² aku semua. Aku tak tau la nape kan…aku secara sukarela suka sangat bercerita dengan Liza. Mungkin sebab aku trust giler kat dia kot. Semua yang aku tau pun, Liza akan tau. Tapi nasib kita berdua tak baik kan…kita ‘terpaksa’ keluar dari opisku secara tak suka rela. Tapi nak buat camne, rezeki kita ada kat luar sana…

Kak Fida : Aku takkan lupa jasa kak fida sampai bila-bila. Kalau takde kak fida dulu, takde la aku kat opisku ni. Mula² start dengan praktikal…pastu keje terus…semuanya sebab kak fida..kalau tak, tak mungkin saya akan ingat opisku ni sampai bila². Anyway khas untuk kak fida….cepat² kawin dan jaga Husni baik2 key...both of you are meant to be together!

Lynn : Sahabatku yang paling lama aku kenal antara ramai2 kat opisku. Banyak suka duka kita bersama sejak dulu lagi kan. Ko lah kawan yang paling akan aku ingati sampai bila….Rezeki kau still lagi dengan opisku…Jaga opis tu baik2 key…Hope our relationship will never end…

Nadia : Very nice person. Sifat sabar dan blur² dia buat aku senang sangat kerja dengan dia. Segala arahan yang dia kasi kat aku akan sedaya upaya ku usahakan. Tak sampai hati nak kecewakan minah ni. It’s great to work with you Nadia. Harap you akan berbahagia selalu disamping Nanol 

Zachy : Great manager! Suka sangat ajak makan besar. Nak tolak pun kena piker, nak terima lagi la kena pikir..hehe.. Mana tak nya tempat yang dia ajak makan semuanya dasyat²! Zachy semua tunjuk ajar you kat opisku akan selalu I kenang. Banyak sangat menda yang akan dah belajar. Thanks for all the great advice.

Ayie : Geng CMA ku…hehe aku ni suka sangat tak sampai hati nak mengarahkan si Ayie ni..mungkin sbb ko tua lagi dari aku kot..hehe….Bila kena arah dia buat keje…mesti aku kekonfiusan…Kang kalau suh lelebih kang tak reti lak nak buat..Sorry Ayie, seronok keje dengan ko! Ko tak banyak karenah…


Din : My budak nakal…Seorang lagi penumpangku…Tapi sejak akhir2 ni penumpang setia ku…Kalau takde blog ni tak dapat la aku nak buat luahan hati kan. Ko memang seorang sahabat yang amat baik. Terlalu baik…Thanks for the great time together. Only you & I know….hahaha…Ko lah manusia yang paling aku tak boleh nak lupa kat opisku!!!

Yang lain², Hesmel,Ijad, Airul, Joe, Hazlee, Kak Sha, etc….serta semua yang pernah praktikal kat opisku, setiap oarng dari kalian semua ada dalam ingatanku. Tak pernah sikit pun aku melupakan kalian semua. Semoga setiap insan yang pernah aku kenali di opisku akan terus berjaya. Setiap kenangan terindah kita akan sentiasa tersemat di hatiku. Semoga persahabatan kita semua berkekalan…Luv u all so much!!!!


XOXO,
AYOO

4 Comments:

Blogger The Eugenist cakap...

Ayoo..setiap perpisahan tu kan lumrah..Lumrah menjadi kebiasaan..

Apapun, friendship, a good friendship especially will always lasts forever..

Friday, February 09, 2007 5:21:00 PM  
Anonymous Anonymous cakap...

:) thanks hesmel...menda tu aku tulis masa tgh takde keje kat opis baru..tgh bosan2 tu tetiba teringat kat opisku...terus tulis menda² tu suma...sedih bila teringat zaman dulu² :(

Sunday, February 11, 2007 8:39:00 PM  
Anonymous Anonymous cakap...

uwa!!!!!!!!!!!!! sedih banget...

Friday, February 23, 2007 8:02:00 PM  
Anonymous Anonymous cakap...

laa.. apa nak sedih plak... kita still boley tgh wayang sama sama lagi what... ghost rider tak best..

Monday, February 26, 2007 4:59:00 PM  

Post a Comment

<< Home